fbpx

Dieta Vege

Poczuj się lekko, poczuj się eko 1000, 1200, 1500, 1800, 2000, 2200, 2500, 3000 kcal

Dieta vege oparta jest o produkty roślinne, eliminuje spożycie mięsa i ryb. Taki sposób żywienia poprawi Twój metabolizm, zmniejszy ryzyko rozwoju nowotworów oraz pomoże w walce z chorobami układu krążenia czy cukrzycą.

Dzień diety od 62 zł Dzień testowy
od 47 zł

Podział makroskładników w diecie:

Węglowodany Tłuszcze Białko
45-50% 30-35% 20-25%

Dieta wegetariańska

Nie lubisz jeść mięsa ani ryb? Chcesz wesprzeć pracę swojego układu sercowo-naczyniowego? A może obniżyć poziom cholesterolu i ciśnienia krwi? Dieta wegetariańska jest odpowiedzią na potrzeby organizmu, który potrzebuje chwili wytchnienia. Jadłospis wegetarianina obfituje w warzywa i owoce, będące doskonałym źródłem witamin, minerałów i błonnika. Eliminuje za to mięso i tłuszcze odzwierzęce, obciążone zawartością nasyconych kwasów tłuszczowych – przyczyną podwyższonego cholesterolu. Wybierz dietę wegetariańską, jeśli chcesz uwolnić swoje ciało od takiego balastu!

Dobrze skomponowana dieta wegetariańska bazuje na produktach naturalnych, czyli niskoprzetworzonych. Z założenia zawiera zatem znacznie mniej niekorzystnych dla organizmu cukrów prostych, tłuszczów trans czy dodanej soli. Obfitująca w warzywa i owoce dieta wegetariańska jest za to doskonałym źródłem przeciwutleniaczy, nienasyconych kwasów tłuszczowych, mikro i makro elementów, niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania organizmu i dbania o dobre samopoczucie.

Wiemy, że samodzielne stosowanie diety wegetariańskiej często wiąże się z monotonnym menu, dlatego dbamy o różnorodność naszych posiłków i staramy się zaskakiwać klientów nowymi połączeniami. Nie wierzysz, że dieta bez mięsa i ryb może być prawdziwą ucztą dla podniebienia? Boisz się, że warzywami się nie najesz? Wypróbuj dietę wegetariańską od Burak Dieta!

Dla kogo dieta Vege?

Dieta wegetariańska została opracowana nie tylko dla osób, które nie jedzą mięsa i ryb ze względu na własne przekonania, ale również dla tych, którzy chcieliby:

  • obniżyć poziom cholesterolu i ciśnienia krwi,
  • usprawnić metabolizm,
  • zgubić nadmiar kilogramów.

 

Czy dieta wegetariańska jest bezpieczna dla zdrowia?

Ryzykiem stosowania diety wegetariańskiej, skomponowanej bez pomocy dietetyka, są niedobory takich składników odżywczych, jak białko czy żelazo. W diecie Vega od Burak Diet możesz spodziewać się zatem alternatywnych (nieodzwierzęcych) źródeł tych substancji, takich jak:

  • jaja,
  • nabiał,
  • orzechy,
  • rośliny strączkowe,
  • zboża.

 

Czy dieta wegetariańska to dieta odchudzająca?

Samo przejście na wegetarianizm nie gwarantuje utraty zbędnych kilogramów – do tego potrzebny jest deficyt kaloryczny i wypracowanie zdrowych nawyków żywieniowych, w czym pomocny jest catering dietetyczny. Jeśli na co dzień spożywasz w nadmiarze tłuste mięso i tłuszcze odzwierzęce, zamówienie diety Vege o odpowiedniej kaloryczności z pewnością pozwoli Ci obniżyć masę ciała.

DIETA VEGE

PONIEDZIAŁEK

Śniadanie: Jajko na twardo z dipem curry, chlebem wiejskim i pomidorkami

II śniadanie: Mus rafaello

Obiad: „Bitki” sojowe z pieczarkami, kaszą jęczmienną i surówką

Podwieczorek: Chlebek bananowy

Kolacja: Zupa krem z pomidorów z mozzarellą

WTOREK

Śniadanie: Pieczona owsianka z cynamonem i gruszkami

II śniadanie: Tarta z porami, białym serem, szczypiorkiem i miętą

Obiad: Kotlety brokułowe z kaszą gryczaną i surówką

Podwieczorek: Zupa cebulowa z grzankami serowymi

Kolacja: Pieczone warzywa korzeniowe z serem feta i oliwą estragonową

ŚRODA

Śniadanie: Pasta z pieczonego buraka i fasoli z chlebem razowym i ogórkiem małosolnym

II śniadanie: Pancakes z musem truskawkowym

Obiad: Tofu po burgundzku z pęczakiem i surówką z kapusty kiszonej

Podwieczorek: Kremowy serek waniliowy z ziarnami pszenicy i cynamonem

Kolacja: Duszone warzywa z ciecierzycą

CZWARTEK

Śniadanie: Omlet z fasolą, mozzarellą i chilli

II śniadanie: Grzanki z twarożkiem, gruszką i dressingiem balsamicznym

Obiad: Tofu w sosie słodko – kwaśnym z ryżem

Podwieczorek: Budyń waniliowy z migdałami i musem wieloowocowym

Kolacja: Quesadilla meksykańska

PIĄTEK

Śniadanie: Paprykarz wegański z pieczywem razowym i ogórkiem

II śniadanie: Chia morelowa z granolą

Obiad: Lasagne warzywna z soczewicą, warzywami i parmezanem

Podwieczorek: Ciasto „śliwka w czekoladzie”

Kolacja: Sałatka z pieczoną marchewką i fetą

SOBOTA

Śniadanie: Zapiekanka śniadaniowa z serem

II śniadanie: Pasta fava z bułką i papryką

Obiad: Kotlety jajeczne z ziemniakami i burakami

Podwieczorek: Deser o smaku truskawkowego milk szejka

Kolacja: Zupa krem z dyni i batata z pieczywem i pestkami dyni

NIEDZIELA

Śniadanie: Placek z marchewki z pikantną pastą z sera pleśniowego i jalapeno

II śniadanie: Crumble owocowe z kruszonką

Obiad: Spaghetti bolognese

Podwieczorek: Zupa pieczarkowa

Kolacja: Zapiekanka ziemniaczana z brokułem i fetą