fbpx

Dieta Paleo

Naturalnie, zdrowo – PALEO! 1500, 1800, 2000, 2200, 2500, 3000 kcal

Dieta inspirowana sposobem żywienia naszych praprzodków, bazująca na
naturalnych produktach i nieprzetworzonej żywności.

Dzień diety od 70 zł Dzień testowy
od 55 zł

Podział makroskładników w diecie:

Węglowodany Tłuszcze Białko
30-35% 30-45% 25-35%

Dieta Paleo

Lubisz jeść wyłącznie naturalne produkty?

Uprawiasz sport i zależy Ci na wysokiej podaży białka? A może chciałbyś ograniczyć spożycie soli i tzw. pustych kalorii? Jeśli tak, to Dieta Paleo od Burak Dieta jest właśnie dla Ciebie. Dieta paleo, czyli inaczej dieta paleolityczna, to sposób żywienia inspirowany dietą naszych praprzodków żyjących w czasach prehistorycznych. Dieta paleo bazuje na naturalnych produktach oraz zakłada całkowitą rezygnację z przetworzonej żywności. Dieta ta opiera się głównie na warzywach (poza strączkowymi), owocach, rybach, mięsie, jajkach, orzechach, nasionach oraz olejach nierafinowanych.

Główne zasady diety paleo to:

wysoka zawartość białka i redukcja ilości węglowodanów, owoce i warzywa stanowią główne źródło węglowodanów, spożywanie dużych ilości chudego i nieprzetworzonego mięsa, unikanie zbożowych produktów przetworzonych, ziemniaków, nabiału oraz cukru rafinowanego i jego pochodnych.

Menu Diety Paleo wyklucza produkty mączne.

Jedyne obecne w niej cukry to te naturalne, pochodzące z owoców. Dieta Paleo ma zatem niski indeks glikemiczny. Taki sposób odżywiania pozwala na lepszą regulację gospodarki lipidowej i insulinowej oraz eliminację potraw ciężkostrawnych i może stanowić element profilaktyki chorób cywilizacyjnych.
Jeśli chciałbyś przejść na dietę paleolityczną, zamów gotową, bilansowaną przez specjalistów Dietę Paelo od Burak Dieta.

 

DIETA PALEO

PONIEDZIAŁEK

Śniadanie: Frittata z rzodkiewkami, czarnuszką i fasolką szparagową

II śniadanie: Paleo brownie z wiórkami kokosowymi i malinami

Obiad: Spaghetti z pulpecikami wieprzowymi i sosem neapolitana

Podwieczorek: Krem z buraka z indykiem

Kolacja: Łosoś pieczony z koprem włoskim, batatami i papryką

WTOREK

Śniadanie: Omlet kokosowo-marchewkowy ze śliwkami i płatkami migdałów

II śniadanie: Krem z pomidorów  z masłem orzechowym

Obiad: Wołowina po burgundzku, puree z marchewki i selera, buraczki z chrzanem

Podwieczorek: Koktajl malinowo-jagodowo-bananowy z sokiem jabłkowy

Kolacja: Sałatka orzechowa z awokado

ŚRODA

Śniadanie: Placuszki ze szpinaku z sosem czosnkowym

II śniadanie: Daktylowe kulki mocy

Obiad: Rolada drobiowa z papryką i ogórkiem kiszonym, surówka z kapusty pekińskiej

Podwieczorek: Sałatka nicejska

Kolacja: Cottage pie z wołowiną i batatami

CZWARTEK

Śniadanie: Jajka sadzone, sałatka z cykorią, pomidorami i awokado

II śniadanie: Paleo Sernik kokosowo-truskawkowy

Obiad: Węgierski gulasz wołowy z duszoną marchewką

Podwieczorek: Sałatka z wędzonej makreli, rukoli, brokułów z orzechami i sosem ziołowym

Kolacja: Pieczona pierś z kurczaka w sosie truflowym z pieczonymi warzywami

PIĄTEK

Śniadanie: Bekonowe gniazda jajeczne z papryką, pieczarkami i cebulką

II śniadanie: Paleo ciasto marchewkowe

Obiad: Dorsz w sosie pomarańczowo-imbirowym, mix sałat z sosem ziołowym

Podwieczorek: Chrzanowa zupa krem z kiełbasą myśliwską

Kolacja: Rolada z kaczki i indyka na sałacie z pomidorami i sosem żurawinowym

SOBOTA

Śniadanie: Omlety z prażonym jabłkiem i bananem

II śniadanie: Tapioka z owocami mango i orzechami laskowymi

Obiad: Udka z kurczaka w sosie curry z pomidorami i colesławem

Podwieczorek: Brazylijski gulasz z indykiem, dynią, brokułem i papryką

Kolacja: Sałatka z tuńczykiem, szpinakiem, mango, granatem i sosem śliwkowym

NIEDZIELA

Śniadanie: Sałatka z łososiem wędzonym, pomidorem, papryką i winogronem

II śniadanie: Daktylowe kulki mocy

Obiad: Kurczak curry w sosie musztardowym z selerem naciowym i oliwkami, Surówka z białej i czerwonej kapusty

Podwieczorek: Cukinia faszerowana indykiem

Kolacja: Paleo dhal