fbpx

Dieta Lacto Free

Dla nietolerujących laktozę i nie tylko 1000, 1200, 1500, 1800, 2000, 2200, 2500, 3000 kcal

Dieta bez laktozy oparta jest na roślinnych źródłach białka, chudym mięsie i rybach. Nie obawiaj się niedoborów mikro i makroskładników, dieta ta dostarczy Ci wszystkich niezbędnych składników odżywczych.

Dzień diety od 65 zł Dzień testowy
od 50 zł

Podział makroskładników w diecie:

Węglowodany Tłuszcze Białko
45-50% 30-35% 20-25%

Dieta Bez Laktozy

Cierpisz na nietolerancję laktozy? Dieta Lacto Free została opracowana z myślą o problemach osób, które zmagają się z nieprzyjemnymi objawami po spożyciu mleka i jego pochodnych. Doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak trudno może być unikać laktozy w posiłkach – w końcu jest obecna nawet w pieczywie czy w margarynach. Jeśli nie udaje Ci się zaplanować jadłospisu tak, aby był w 100% „Lacto Free”, zdaj się na nas. Dopilnujemy nie tylko całkowitego wykluczenia laktozy z Twojego menu, ale zadbamy również o to, aby zastąpić cenne składniki zawarte w mleku ich alternatywnymi źródłami.

Na diecie bez laktozy Twojemu organizmowi może brakować białka, witamin z grupy B, wapnia czy cynku. Nasi dietetycy zadbają jednak, aby dostarczyć Ci tych wszystkich składników z innych źródeł, takich jak mięso, ryby, warzywa czy zioła. Pamiętaj również, że istnieją takie wersje nabiału, w których laktoza została zneutralizowana enzymem laktazą. Nie musisz więc na zawsze żegnać się ze smakiem kremowego budyniu czy aromatycznych naleśników.

Nietolerancja laktozy to problem, który dotyka wielu osób, dlatego nie powinieneś wstydzić się objawów tej przypadłości – możesz przecież zwalczyć je za pomocą odpowiedniej diety, którą opracujemy i przygotujemy za Ciebie! Na dietę Lacto Free warto zdecydować się również w przypadku, kiedy podejrzewasz, że laktoza pogarsza kondycję Twojej skóry. Także wtedy opracowany przez Burak Dietę jadłospis powinien okazać się rozwiązaniem uporczywego problemu.

Po czym poznać nietolerancję laktozy?

Nie każdy ma świadomość, że spożywanie produktów zawierających laktozę jest przyczyną występujących u niego nieprzyjemnych dolegliwości ze strony układu trawiennego. Jeśli po spożyciu mleka i jego pochodnych zmagasz się ze wzdęciami, gazami, uczuciem pełności czy bólami brzucha, przejdź na dietę bez laktozy.

Jakie produkty są dozwolone na diecie bez laktozy?

Poza różnymi rodzajami mięs, ryb, warzyw i owoców, w diecie Lacto Free możesz spotkać się z napojami roślinnymi, mlekiem kokosowym czy serkami bez laktozy. Do przygotowywania posiłków z nabiałem pochodzenia zwierzęcego wykorzystujemy wyłącznie produkty oznaczone znakiem przekreślonej butelki

DIETA BEZ LAKTOZY

PONIEDZIAŁEK

Śniadanie: Jajko na twardo z dipem curry, chlebem wiejskim i pomidorkami

II śniadanie: Mus rafaello

Obiad: Bitki wieprzowe w sosie własnym z kaszą jęczmienną i surówką z kiszonych ogórków

Podwieczorek: Chlebek bananowy

Kolacja: Zupa krem z pomidorów z mozzarellą

WTOREK

Śniadanie: Pieczona owsianka z cynamonem i gruszkami

II śniadanie: Tarta z porami, białym serem, szczypiorkiem i miętą

Obiad: Burgery meksykańskie z kaszą gryczaną i surówką z kapusty pekińskiej

Podwieczorek: Zupa cebulowa z grzankami serowymi

Kolacja: Pieczone warzywa korzeniowe z serem feta i oliwą estragonową

ŚRODA

Śniadanie: Pasta z pieczonego buraka i fasoli z chlebem razowym i ogórkiem małosolnym

II śniadanie: Pancakes z musem truskawkowym

Obiad: Tofu po burgundzku z pęczakiem i surówką z kapusty kiszonej

Podwieczorek: Kremowy serek waniliowy z ziarnami pszenicy i cynamonem

Kolacja: Duszone warzywa z ciecierzycą

CZWARTEK

Śniadanie: Omlet z fasolą, mozzarellą i chilli

II śniadanie: Grzanki z twarożkiem, gruszką i dressingiem balsamicznym

Obiad: Wieprzowina marynowana w korzennych przyprawach z makaronem soba

Podwieczorek: Budyń waniliowy z migdałami i musem wieloowocowym

Kolacja: Quesadilla meksykańska z kurczakiem

PIĄTEK

Śniadanie: Paprykarz wegański z pieczywem razowym i ogórkiem

II śniadanie: Chia morelowa z granolą

Obiad: Pulpety rybne w sosie koperkowym z ryżem jaśminowym i surówką z kapusty czerwonej

Podwieczorek: Ciasto „śliwka w czekoladzie”

Kolacja: Sałatka z pieczoną marchewką i fetą

SOBOTA

Śniadanie: Zapiekanka śniadaniowa z szynką

II śniadanie: Pasta fava z bułką i papryką

Obiad: Zrazy wołowe w sosie pieczeniowym z ziemniakami i buraczkami

Podwieczorek: Deser o smaku truskawkowego milk szejka

Kolacja: Zupa krem z dyni i batata z pieczywem i pestkami dyni

NIEDZIELA

Śniadanie: Placek z marchewki z pikantną pastą z sera pleśniowego i jalapeno

II śniadanie: Crumble owocowe z kruszonką

Obiad: Spaghetti bolognese

Podwieczorek: Zupa pieczarkowa

Kolacja: Pizza pełnoziarnista z tuńczykiem